יום שבת, 7 במרץ 2009

Returnil

יש תוכנות שהיו יכולות לעזור גם בחיים האמיתיים, לא רק במחשב. כמה פעמים אמרתם או עשיתם משהו בלי לחשוב עליו יותר מדי, אבל גם בלי אפשרות להתחרט ולהחזיר את הגלגל לאחור

במחשב אפשר לחזור אחורה בזמן ולתקן או לבטל טעויות. חלונות מציעה מנגנון מובנה ולא תמיד מושלם של שחזור מערכת, לאפל יש "מכונת זמן" ‭(Time Machine)‬ במערכת ההפעלה שלה, ויש אפשרויות נוספות למשתמשי Windows - ביניהן גם ‭,Returnil‬ תוכנה שיוצרת עותק וירטואלי של הכונן הקשיח ומגינה על הכונן האמיתי.


זכרון של דג

Returnil מתחילה לעבוד עם הדלקת המחשב. מאותו רגע תוכלו לבצע כל שינוי שתרצו אבל לאחר שתפעילו אותו מחדש השינוי ייעלם והמערכת תחזור למצב בו הייתה קודם לכן.

נשמע קצת דמיוני, אבל זה עובד: קובץ שנמחק מהמחשב שב והופיע לאחר הפעלה מחדש, ואילו תמונה שנשמרה באחת התיקיות נעלמה לאחר האתחול. אבל ההגנה של Returnil נרחבת יותר - גם תוכנה שהוסרה מהמחשב באמצעות "הוסף/הסר תוכנה" בלוח הבקרה חזרה למקומה לאחר הפעלה מחדש של המחשב, וחשוב עוד יותר, תוכנה שהותקנה במחשב בזמן ש‭Returnil-‬ עבדה, נעלמה כלא הייתה לאחר כיבוי והדלקה.

המשמעות היא, שבאופן תיאורטי אפשר להפסיק לחשוש - הכל ניתן לתיקון. אפשר להתקין תוכנה החשודה כווירוס ללא חשש לנזק ממשי למחשב, אפשר להסיר תוכנות, למחוק קבצים - הפעלה מחדש של המחשב תתקן הכל. מעשית, כדאי תמיד לעבוד בצורה זהירה כדי לא לגלות במקרה חירום שמשהו בכל זאת השתבש.


הכתבה נלקחה מאתר YNET לכתבה המלאה :

את התוכנה ניתן להוריד ב:

ממליץ בחום למי שאוהב לעשות ניסויים