יום רביעי, 12 ביוני 2013

PRISM

פרשת ה – PRISM הוכיחה שוב את הקשר הישיר בין העולם הוירטואלי לעולם הפיזי, הקשר הזה בפעם הראשונה פרץ את גבולותיו כאשר תולעת ה – STUXNET פגעה במתקני הגרעינים האירניים ושוב אנו רואים פריצה של גבולות שכאלה.

הרבה אנשים שדיברתי איתם בתעשיה טוענים כי נושא זה היה ברור ולא הופתעו כלל מנושא המעקבים אני דיי מסכים איתם(צפיתי את הנושא בשנת 2010 לינק לכתבה ).
אך מה שחשוב יותר להבין מהפרשה שנחשפה:

א.      היכולת של מדינה לעקוב אחרינו בכל זמן נתון , לקרוא את הנתונים אם זה דרך CHAT של GOOGLE,FACEBOOK העברת תמונות במייל, מיקומים וכדומה שזה הדבר הברור שהחשיפה של המערכת PRISM הציגה לעולם.
ב.      הדבר הפחות ברור שכולנו סוג של שבויים בתוך המערכת הזאת  - הכוונה היא, שעל כולנו נאסף לא מעט מידע ובזמן אמת. שארצות הברית או מדינה שכנה תרצה להשתמש במידע הזה נגדנו, תוכל המדינה לנצל זאת על מנת לקבל שליטה חלקית או מלאה עלינו כבני אדם.

לדוגמא: נניח שאירני בוגד במידנתו ועובד במפעל ביטחוני כזה או אחר שלארצות הברית יש רצון לקבל גישה, או לחילופין אדם שבוגד באישתו ,הימורים וכדומה.
מה שארצות הברית צריכה לעשות זה רק להריץ חיפוש על האדם הרלוונטי הנמצא בקטגוריה זו ולהפעיל עליו לחץ של סחיטה במטרה שיכניס רכיב תוכנה זדוני לרשת או למשוך מידע רלוונטי.
לעולם הקורבן לא ידע בפועל מי הפעיל אותו ויש סיכוי שיבצע את הפעילות מחוסר ברירה.
ג.       היכולת של עובדים להיות חשופים למידע בלחיצת כפתור, הבחור שחשף את הידיעה לעולם ציין כי אם רצה יכל לרגל אחרי נשיא ארצות הברית או כל אדם שחפץ בו. פה נכנס אלמנט נוסף של שוחד ושל גורמים שונים שירצו לשים את היד על המידע הנ"ל.
תמיד מציגים מה יהיה ב – 2020 אך  מול מערכת ה - PRISM ודומות לה אנו ניצבים בבעיה יום יומית וככל שיעבור הזמן כך כמות המידע עלינו ועל הקרובים שלנו תעלה, וגם היכולת שלנו להתגונן כארגונים תיקטן באופן משמעותית.

אני חושב שבשורה התחתונה מערכת PRISM אפשרה לאירגוני הביון לא מעט "הזדמנויות עסקיות" לאתר גורמים שיכולים לעזור או לחילופין להפעיל לחץ על גורמים שכאלה ובעתיד ההשפעה שלה תיגדל בצורה שיהיה באמת קשה לעשות משהו בלי שהעין של האח הגדול תצפה.


צירפתי את הסרטון של אדוארד סנודהן שמתראיין על מערכת PRISM שחשף שווה לראות:





הראיון המלא שלי בערוץ 2 על הנושא:

1 תגובות:

mikemuse1exploit אמר/ה...

כתבה מעניינת רוני
זה היה ברור שארצות הברית עושה מעקבים אחרי ההאנשים עוד לפני שזה יצאה לאור
כל ממשלה בעולם עושה את אותו הדבר זה מוסתר אך חלק מהאנשים פשוט יודעים את זה.
ממשלה שיש לה כל כך ההרבה חברות גדולות כמו שלארצות הברית יש זה מעצמת על שפשוט יכולה לעשות הכול בעולם הוירטואלי ומהעולם הוירטולי לצאת לעולם האמתי

ואני עוד חושב שגם ה stuxnet נבנה בשיתוף מלא אם microsoft

שוב תודה על הכתבה המענינת